پنجاه درصد دانشگاه‌های قزاقستان از سال 2029 هوش مصنوعی تدریس می‌کنند

به گزارش خبرگزاری کازینفورم، ژاسلان مادیف، وزیر توسعه دیجیتال، نوآوری و صنعت هوافضای قزاقستان گفت: قزاقستان در حال توسعه برنامه ای با هدف ترویج گسترده هوش مصنوعی در حوزه‌های مختلف زندگی شهروندان است.

به گفته این وزیر، مرکز ملی Alem.AI مستقر در موزه نور عالم در آستانه، این مرکز بستری برای همکاری در زمینه هوش مصنوعی بین دولت، علم، تجارت و شرکای بین‌المللی خواهد بود.

مقرر است مدارس برنامه‌نویسی با روش مبتنی بر یادگیری عملی از طریق اجرای طرح ها بدون مشارکت معلمان در سراسر کشور راه اندازی شود. مادیف گفت که این امر همکاری بین دانشجویان و جهت گیری های پژوهشی را ارتقا خواهد داد.

افزون بر این، همکاری با شرکت‌ها و موسسات بین‌المللی، از جمله گروه برکلی، با هدف ایجاد مراکز تحقیقاتی در کشور، به محققان هوش مصنوعی اجازه می‌دهد تا با شرکای پیشرو همکاری کنند.

به طور کلی، برنامه ای با هدف ارتقای گسترده هوش مصنوعی در حوزه های مختلف زندگی شهروندان در حال توسعه است. برنامه هایی برای آموزش 10 هزار استعداد، یک هزار متخصص هوش مصنوعی، 100 استارت آپ هوش مصنوعی و 10 پروژه تحقیقاتی وجود دارد. این وزیر همچنین گفت که شاخص هدف افزایش سهم دانشگاه ها برای آموزش هوش مصنوعی از 20 درصد در سال 2025 به 60 درصد در سال 2029 خواهد بود.

منبع:

https://en.inform.kz/news/every-second-university-to-teach-ai-in-kazakhstan-by-2029-eb56cc/

کد خبر 20297

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 13 =